Centrum Usług Społecznych
w Skarżysku-Kamiennej

Aktualności

Informacja

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej informuje, że od dnia 29.11.2024 r. siedzibą Działu Dodatków Mieszkaniowych jest budynek przy ul. Legionów 122 d,  II piętro.

Wnioski o dodatek mieszkaniowy będą przyjmowane
w pokoju nr 203 przy ul. Legionów 122 d.

Tel. kontaktowy – 41 25 29 147.

Ważna informacja

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej informuje, że w związku z przeprowadzką
Działu Dodatków Mieszkaniowych do budynku
przy ul. Legionów 122 d , drugie piętro
dział będzie nieczynny
w dniach 27.11.2024 r. – 28.11.2024 r.

Za utrudnienia przepraszamy.

Informacja

W związku z przystąpieniem Gminy Skarżysko-Kamienna do realizacji Programu Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Skarżysku-Kamiennej uprzejmie informuje, że w okresie od dnia 19.11.2024 do dnia 04.12.2024 rozpocznie przyjmowanie wymaganych dokumentów rekrutacyjnych tj:

  1. Karty zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025, stanowiącej Załącznik nr 7 do Programu;
  2. Karty informacyjnej osoby z niepełnosprawnością Program „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025, stanowiącej załącznik nr 2 do Zarządzenia Nr 44/2024 Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skarżysku-Kamiennej z dnia 14.11.2024 w sprawie: wprowadzenia Regulaminu rekrutacji i oceny zgłoszeń do Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pn.” Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025,
  3. Karty zakresu czynności w ramach usługi asystencji osobistej do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025, stanowiącej Załącznik nr 8 do Programu;
  4. Klauzuli informacyjnej (RODO – MOPS);
  5. Klauzuli informacyjnej RODO stanowiącej załącznik nr 15 do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025,
  6. Kserokopii orzeczenia o niepełnosprawności z oryginałem do wglądu;
  7. Postanowienie Sądu o ustanowieniu opiekuna prawnego w przypadku osoby ubezwłasnowolnionej.

 

Zgłoszenia do Programu będą przyjmowane w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skarżysku-Kamiennej, ul. Sikorskiego 19, 26-110 Skarżysko-Kamienna, w pokoju nr 4 lub nr 10; I piętro, w godzinach pracy Ośrodka.

W pierwszej kolejności rozpatrywane będą wnioski złożone w terminie wyznaczonym przez MOPS Skarżysko-Kamienna. Złożenie karty zgłoszenia do Programu wraz z wymaganymi dokumentami nie jest równoznaczne z zakwalifikowaniem Kandydata do Programu. Zgłoszenia, które nie spełnią wymogów formalnych zostaną odrzucone.

Zasady oceny złożonych wniosków reguluje Regulamin rekrutacji i oceny zgłoszeń do Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pn. „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 stanowiący Załącznik Nr 1 do Zarządzenia nr 44/2024 Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Skarżysku-Kamiennej z dnia 14.11.2024 załączony poniżej.

Informacja

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Skarżysku-Kamiennej informuje, że Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosił nabór wniosków w ramach Programu resortowego „Opieka wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025. Tutejszy Ośrodek planuje złożyć wniosek celem uzyskania dofinansowania na realizację zadań ww. Programu.

Głównym celem Programu jest wsparcie członków rodzin lub opiekunów sprawujących bezpośrednią opiekę nad:

1) dziećmi od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadającymi orzeczenie o niepełnosprawności lub

2) osobami niepełnosprawnymi posiadającymi:

  1. a) orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności albo
  2. b) orzeczenie traktowane na równi z orzeczeniem wymienionym w lit. a, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 44, z późn. zm.) – poprzez umożliwienie uzyskania doraźnej, czasowej pomocy w formie usługi opieki wytchnieniowej, tj. odciążenie od codziennych obowiązków łączących się ze sprawowaniem opieki nad osobą z niepełnosprawnością przez zapewnienie czasowego zastępstwa w tym zakresie. Dzięki temu wsparciu, osoby zaangażowane na co dzień w sprawowanie opieki nad osobą z niepełnosprawnością dysponować będą czasem, który mogą przeznaczyć na odpoczynek i regenerację, jak również na załatwienie niezbędnych spraw życiowych. Usługi opieki wytchnieniowej mogą służyć również okresowemu zabezpieczeniu potrzeb osoby z niepełnosprawnością w sytuacji, gdy członkowie rodzin lub opiekunowie z różnych powodów nie będą mogli wykonywać swoich obowiązków.

Informacje dotyczące składania wniosków przez osoby zainteresowane udziałem w Programie będą podane w późniejszym terminie.

Więcej informacji: https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1555,nabor-wnioskow-w-ramach-resortowego-programu-ministra-rodziny-pracy-i-polityki-spolecznej-opieka-wytchnieniowa-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego-edycja-2025

Informacja

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Skarżysku -Kamiennej informuje, że w związku z zakwalifikowaniem wniosku złożonego przez gminę Skarżysko -Kamienna do wsparcia finansowego w zakresie świadczenia usług asystencji osobistej,  w dniu 06.11.2024 podpisano oświadczenie o przyjęciu środków finansowych Funduszu Solidarnościowego w kwocie 2 058 618,06 zł na realizację zadania w ramach Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością „ dla Jednostek Samorządu Terytorialnego” – edycja 2025

W ramach przyznanych środków finansowych planuje się objąć usługą wsparcia asystenta osobistego 84 osoby z niepełnosprawnością, w tym :

6 dzieci od ukończenia 2 roku życia do ukończenia 16 roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniem w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji w wymiarze 30 godzin miesięcznie dla osoby z niepełnosprawnością oraz osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:

12 osób o znacznym sprzężonym stopniu niepełnosprawności w wymiarze 50 godzin miesięcznie dla osoby z niepełnosprawnością ,

48 osób o znacznym stopniu niepełnosprawności w wymiarze 40 godzin miesięcznie dla osoby z niepełnosprawnością,

5 osób  o umiarkowanym sprzężonym stopniu niepełnosprawności w wymiarze 30 godzin miesięcznie dla osoby z niepełnosprawnością,

13 osób o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności w wymiarze 20 godzin miesięcznie dla osoby z niepełnosprawnościąlub  traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Informacje dotyczące terminu składania dokumentów rekrutacyjnych do uczestnictwa w Programie zostaną podane w późniejszym terminie.

Asystent rodziny

Gmina Skarżysko-Kamienna otrzymała na 2024 rok dofinansowanie od Wojewody ze środków finansowych z Funduszu Pracy na podstawie zapotrzebowania gminy złożonego za okres styczeń-czerwiec; lipiec-grudzień br. w wysokości 124 527,14 zł.

W ramach Programu zostaną dofinansowane:

  • dodatki do wynagrodzenia asystentów rodziny przez przyznanie asystentowi dodatku do wynagrodzenia w wysokości 2400 zł, podzielonego na 12 części odpowiadających miesiącom zatrudnienia, w wysokości do 200 zł za każdy przepracowany miesiąc, proporcjonalnie do wymiaru etatu;
  • koszty zatrudnienia asystentów rodziny – w wysokości nieprzekraczającej 30% (wynagrodzenie wraz z pochodnymi od wynagrodzeń) ponoszone od dnia 1 stycznia 2024 r. do dnia 31 grudnia 2024 r.

Data podpisania umowy: październik 2024. Celem przyznania środków jest pomoc w realizacji zadań wykonywanych przez asystentów rodziny, w tym również zadań, o których mowa w art.8 ust.2 i 3 ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet i rodzin „Za życiem”.

Tekst do odczytania dla osób niedowidzących/niewidomych

Na samej górze po lewej stronie umieszczona jest flaga Polski, natomiast po prawej stronie herb Polski. Poniżej znajduje się następująca treść: Dofinansowano ze środków Funduszu Pracy Rządowy Program Wspierania Rodziny ,,Asystent Rodziny w 2024 r.” Wypłata dodatków do wynagrodzenia asystentom rodziny. Dofinansowanie kosztów zatrudnienia asystentów rodziny poniesionych od 1 stycznia 2024 r. do 31 grudnia 2024 r. Dofinansowanie 124 527,14 zł, data podpisania umowy październik 2024.